Iterační metoda EloST (Elo-stolní-tenis)
Verze 5.1.4, 17. 10. 2019
Obecný popis
Iterační metodou byly stanoveny prvotní hodnoty Elo pro hráče, kteří se účastnili alepoň 10 soutěžních zápasů a mají minimálně dvě výhry a dvě prohry v období od 1.8.2011 - 30.6.2019. Iterační metoda, až na malé výjimky popsané níže, používala pro stanovení jedné změny koeficientu Elo postup, který je podrobně popsán na stránce metodika Elo.
Algoritmus
- všem hráčům, kteří se účastnili soutěží v období od 1.8.2011 - 30.6.2019 a mají minimálně 10 soutěžních zápasů a minimálně dvě výhry a dvě prohry, je nastaveno výchozí Elo v hodnotě 1200
- propočtou se všechny zápasy vzorcem uvedeným níže, zápasy se zpracovávají v pořadí podle času, ve kterém byly odehrány (nejdříve nejstarší)
- propočtou se všechny zápasy vzorcem uvedeným níže, zápasy se zpracovávají v opačném pořadí podle času (nejdříve nejnovější)
- předchozí dva kroky se 50x opakují
- hráčům zařazeným do iterační metody se nastaví Elomax a Elomin na hodnotu Elo + 25 a Elo - 25
Výpočet jedné změny koeficientu Elo
Používá se stejný postup, jako při průběžné metodě, kromě těchto výjimek:
- nepoužívá se Elomin a Elomax
- nepoužívá se váha ws
- nepoužívá se balanční korekce Eb
Rozdíly mezi verzemi iterační metody
-
verze 5.1.2 (28.3.2018) -> verze 5.1.4 (17.10.2019)
- období pro zařazení do iterační prodlouženo do 30.6.2019
-
verze 5.0.0 (28.3.2018) -> verze 5.1.2 (8.3.2019)
- období pro zařazení do iterační prodlouženo do 28.2.2019 (o 14 měsíců)
-
verze 4.0.0 (30.11.2017) -> verze 5.0.0 (28.3.2018)
- období pro zařazení do iterační prodlouženo do 31.12.2017 (o rok)
- minimální počet výher i proher pro zařazení do iterační metody nastaven na hodnotu 2
- změny v průběžné metodě
-
verze 3.1.1 (15.9.2017) -> verze 4.0.0 (30.11.2017)
- pouze změny v průběžné metodě
-
verze 3.1.0 (11.5.2017) -> verze 3.1.1 (15.9.2017)
- snížení počtu iterací z 60 na 50
- snížení minimálního počtu výher a proher pro zařazení do iterační metody z 2 výher a 2 proher na 1 prohru a 2 vyhrané sety
-
verze 3.0.1 (23.12.2016) -> verze 3.1.0 (11.5.2017)
- pouze změny ve výpočtu Elo, viz metodika
-
verze 3.0.0 (22.12.2016) -> verze 3.0.1 (23.12.2016)
- počet iterací v kroku 4, byl zvýšen z 25 na 60
-
verze 2.2.0 (13.10.2016) -> verze 3.0.0 (22.12.2016)
- kompletní změna algoritmu iterační metody, algoritmus předchozí verze: verze 2.2.0