Novinky a změny

20.9.2018

Nová verze algoritmu pro výpočet Elo: 5.1.0, viz metodika.

  • U překvapivých výsledků je teď změna Elo o něco menší. Změny pokud favorit prohraje jsou například:
    rozdíl-mezi-soupeři změna-5.0 změna-5.1
    100 10 9
    300 29 18
    500 57 27
    Ve výsledcích jsou teď i nedohrané zápasy (WO), kdy třeba hráč vzdal kvůli zranění, k úpravě došlo aby tyto a podobné nevypovídající výsledky tolik neovlivnily žebříček.
  • Upraven vzorec v části, která ovlivňuje vývoj nováčků, tak aby se Elo nepohybovalo mimo inteval Elo(min) a Elo(max)

15.5.2018

Nová verze algoritmu pro výpočet Elo: 5.0.4, viz metodika (oprava chyby u nováčků).

1.5.2018

Nová verze algoritmu pro výpočet Elo: 5.0.3, viz metodika (oprava kontumací).

12.4.2018

Nová verze algoritmu pro výpočet Elo: 5.0.2, viz metodika (změna pouze u Elo(trend)).

5.4.2018

Nová verze algoritmu pro výpočet Elo: 5.0.1, viz metodika (změna pouze u Elo(trend)).

2.4.2018

Nová verze algoritmu pro výpočet Elo: 5.0.0, viz metodika.

Hlavní změna je zavedení pásma spolehlivosti, které umožnilo, aby nováček začínal na nule. Dříve začínal každý na 1200 a pokud hrál vysokou soutěž a pořád prohrával mohl klidně na těch 1200 zůstat, i když na to neměl. Teď si to musí každý vybojovat. To pásmo je tam jako pojistka, aby pokud do soutěže vstoupí někdo dobrý, nespravedlivě nesnižoval soupeřům Elo, dokud nevystoupá na svou úroveň. Pásmo je na začátku 1 - 2399 a přirozeně se s výhrami a prohrami přibližuje k hlavnímu Elo. Bere se v potaz horní hodnota soupeře pokud prohrajete a spodní pokud vyhrajete. Když tedy narazíte na nováčka, o kterém vlastně nic nevíme, tak buď pak prohrajete s hráčem s Elo 2399, takže nic neztratíte, nebo porazíte hráče s Elo 1, takže nic nezískáte, což je přesně žádaný stav.

20.1.2018

Přidána Elo kalkulačka, na které si můžete spočítat změnu Elo dle vlastního nastavení: EloST kalkulačka

10.1.2018

Nová verze algoritmu pro výpočet Elo: 4.0.1, viz metodika.

30.11.2017

Nová verze algoritmu pro výpočet Elo: 4.0.0, viz metodika.

U vyrovnaného zápasu je teď změna bodů nižší, naopak dojde-li k velkému překvapení, může si papírově slabší hráč připsat hodně bodů. Pomohlo to třeba k rychlejšímu vystoupání na správnou úroveň novým extraligovým hráčům.

9.10.2017

Přechod na zabezpečený protokol HTTPS.

8.10.2017

Přidání funkce resetování zapomenutého hesla.

3.10.2017

Zvěřejnění EloST žebříčků na oficiálním výsledkovém servisu ČAST STIS.

15.9.2017

Nové datové rozhraní mezi EloST a STIS, nová utkání se teď zpracovávají každou hodinu.

Nová verze algoritmu pro výpočet Elo: 3.1.1, obsahující menší změny v parametrech pro vývoj Elo u nováčků, viz metodika.

11.5.2017

Nová verze algoritmu pro výpočet Elo: 3.1.0, viz metodika.

Nový ukazatel Elo(trend), viz Elo(trend) - lineární regrese.

1.3.2017

Filtry u celkových žebříčků a žebříčků oblastí byly rozšířeny o volbu intervalu ročníků narození hráčů. Nyní si tedy můžete snadno zobrazit například žebříček dorostenců v Brně, nebo třeba žebříček skokana roku ČR ve věku 50+.

7.2.2017

Spolupráce s Českou asociací stolního tenisu přinesla první ovoce. Na STISu není uvedena informace o pohlaví, takže jsme mohli zobrazovat pouze společný žebříček. Teď už je ale v provozu první propojení systémů ČAST a EloST. Díky tomu je nově na EloST uvedený i žebříček žen a žebříček mužů.

23.12.2016

Nová verze algoritmu pro výpočet Elo: 3.0.1, změna počtu cyklů v iterační metodě, viz iterační metoda.

22.12.2016

Nová verze algoritmu pro výpočet Elo: 3.0.0, velká změna hlavně v iterační metodě, viz metodika a iterační metoda.

  • důkladně jsme to zvažovali a konzultovali a došli jsme k závěru, že bude objektivnější počítat hlavní Elo hráče na základě výher/proher, Elo podle setů tam je již jen jako doplněk
  • byla přepracovaná iterační metoda, což vyladilo hladiny mezi různými soutěžemi nebo mezi kraji

22.10.2016

Nová verze algoritmu pro výpočet Elo: 2.2.2, oprava chyby a zahrnutí dalších zápasů, viz metodika.

16.10.2016

Nová verze algoritmu pro výpočet Elo: 2.2.1, obsahující pouze drobnou změnu v rychlosti vývoje Elo na začátku hráčovy kariéry, viz metodika.

13.10.2016

Nová verze algoritmu pro výpočet Elo: 2.2.0, viz metodika.

22.9.2016

Byly přidány stránky družstev, na kterých jsou informce o družstvu, mini-žebříčky a grafy vývoje Elo.

7.9.2016

Do filtrů byla přidána možnost vlastního nastavení minimálního počtu zápasů, které hráč musí odehrát (celkem a za rok), aby byl v žebříčku zařazen. Standardní nastavení zůstává na 15-ti zápasech celkem a 5-ti za rok.

Dále přibyla možnost exportovat navolený a zobrazený žebříček do excelu (odkaz na export naleznete pod filtry).

24.5.2016

Do oblastních žebříčků byli přidáni i hráči z vyšších soutěží, kteří dle klubu patří do zvolené oblasti. Pomocí filtru lze zvolit, zda tyto hráče do žebříčku začleňovat.

15.5.2016

Nová verze algoritmu pro výpočet Elo: 2.1.0, viz metodika. Mimo jiné v této verzi byla snížena rychlost vývoje Elo.

29.4.2016

Spuštěna registrace uživatelů a možnost editace profilů hráčů.

18.4.2016

Nová verze algoritmu pro výpočet Elo: 2.0.0, viz metodika. V této verzi bylo odstraněno specifické nastavení některých koeficientů podle soutěže, do které zápas patří. Všechny zápasy se nyní zpracovávají podle stejného vzorce a žebříček je stanoven čistě matematicky, bez umělého stanovení vah soutěží.

12.4.2016

Nalezeno a doplněno přibližně 20 000 chybějících zápasů, například Český pohár, Středočeský kraj nebo některá play off. Doplnění zápasů způsobilo změnu na prvních místech žebříčku.

2.4.2016

Nová verze algoritmu pro výpočet Elo: 1.2.0, viz metodika

31.3.2016

Nová verze algoritmu pro výpočet Elo: 1.1.1, viz metodika

18.3.2016

Nová verze algoritmu pro výpočet Elo: 1.1.0, viz metodika

11.3.2016

Spuštění veřejné prezentace

Hráči k porovnání:
0
porovnat hráčevyčistit porovnání